انهيــــار
الجزء_الثالث
وقبل الاخيربعد مالدكتور طلب مني أعيد التحاليل 3مرات قلقني اوي وانا عايزه بس يكتبلي ع اي علاج وخلاص ده الخطوبه بقا باقي عليها كام يوم بس الدكتور قالي هو انتي لي كل مره بتيجي لوحدك فين
اهلك كذبت عليه وقولتله انا عايشه لوحدي قال تمم انا وانتي هندخل حرب سوا انا هدي كل التعليمات وانتي هتنفذي وهنخرج من الحرب دي كسبانين موافقه يامي قولتله حرب اي هو انا عندي اي قالي
كانسر وناس كتير اوي بتخف منه متتخضيش من الاسم لازم نفسيتك تكون قويه جدا ومتفائله وعندك يقين انك
هتخفي تاني حاجه هتلتزمي بكل العلاج وهنقضي فتره ف المستشفي ثالث حاجه والأهم مناعتك ماتنزلش تاكلي كويس جدا وديما اشوفك بتضحكي انا مكنتش سامعه ولا كلمه من دول كل تفكيري كان
ف اهلي الي هيتبهدلو ف المستشفيات ع الفاضي وف الاخر الكانسر هينتصر ومحمود الي اصلا مش عارفه لم يعرف يترا هيسيبني ويقول اي يخليني ارتبط بوحده مريضه ولا هيفضل معايا شفقه دماغي
اتشتت وسبت الدكتور ومشيت فضل ينادي علياا كتير بس مكنتش برد كلمت محمود واتقابلنا اول ماشافني قالي هنزل انا اجبلك فستان الخطوبه الي اختارتيه انا مبسوطه اوي يامي اخيرا ملكتي هتبق
ملكي الخطوبه هتبق اول خطوه والتانيه هتبق كتب الكتاب قريب ياحبيبتي انا ساكته مبتكلمش خالص بسمع الاوهام بتاعته بس سبتوا بردو ومشيت وفضل ينادي كتير ويرن ع الفون وانا مش سامعه اي حد
ولا شايفه دخلت اوضتي وقفلت عليا الباب يومين بحالهم لا عايزه اكل ولا افتح لحد ولا اكلم حد حتي محمود جه البيت بس ماما قالتلي نايمه وبتقول مش عايزه اكلم حد هو انتو اتخانقتوا يابني قالها والله ابدا
ياطنط دنا حتي جايبلها الفستان الي اختارته وقولت هتفرح اوي قالتلو طب سبها يمكن بتدلع عليك بكره خطوبتكو وكله هيبق تمم خرج محمود وهو خاطره مكسور كان مستني اي كلمه حلوه تتقاله خرج وهو
مش فاهم اي الي بيحصل طيب جه يوم الخطوبه والباب لسه مقفول الليل بدء ييجي والناس بدءت تملاا الشقه وبابي لسه مقفول لسه مش عايزه اكلم حد لسه محدش فاهم هو ف اي جت الساعه 8,وكل
اهلي وأهله بقوا موجودين دخل محمود عليا الاوضه قالي انتي لسه ملبستبش لي الوقت أتأخر اوي
ياحبيبتي يلا اجهزي بسرعه عاليت صوتي اوي وقولتله اجهز لي اي قالي وطي صوتك اقصد اللبسي ويلا
الناس مستنيينك قولتله انت صدقت بجد اني ممكن اتخطب لواحد زيك قالي وطي صوتك يامي لو عملت
اي حاجه مضيقاكي نتحاسب بعدين الناس بره قولتله انت حياتك كلها مضيقاني ولايمكن اربط حياتي بيك انا مش عايزه اشوف وشك تاني قالي لي بتعملي كده دخلت امه وقالت ف اي قولتلها انا مش عايزه
ابنك قالت وجايه تقولي دلوقتي قولتلها انا اقول برحتي قالتله محمود يلا يابني كفايه فضايح قالها ثواني بس ياماما مي بطلي هزار بقا قولتله بقولك مش عايزاك انت مبتفهمش امه قالت محمود انت لو
مخرجتش ورايا دلوقتي لا هتبق ابني ولا اعرفك وسابتنا وخرجت مسك ايدي وقالي لي بتعملي كده حرام عليكي قولتله امشي بقا مش عايزه اشوفك تاني ضربني بالالم وسابني وخرج بعد اللحظه دي تقريبا
كانت حياتي وقفت كده محمود خرج بره ديره الحسره عليا وباقي اهلي انا قررت اموت لوحدي ع سريري ف صمت من غير ماحد يتوجع عليا فضلت ف سريري كمان يومين من غير اكل بس حرارتي ارتفعت اوي
ومكنتش حاسه بالدنيا ماما فضلت تقلب ف اوضتي لقت ورق تحاليل كتير اوي ورقم الدكتور عليه كلمته وقالته بنتي متابعه معاك لقيت ورق كتير ليها هنا تحاليل بس هي سخنه ادلها دوا اي قالها أنه بيدور عليا
من يومها هاتيها بسرعه المستشفي قبل ماحالتها تسوء خدتني المستشفي والدكتور فهمهم كل حاجه فضلت اسبوع ف المستشفي بس بردو رافضه خالص اخد علاج أو اكل او اي حاجه كل حاجه كانت بتبق
حقن الدكتور قال محتاجين حد مي تحارب علشانه المرض حد يرفع معنوياتها حد متستسلمش كده علشانه اتصرفو كده هتموت وانا مش مسؤل امي عيطت لاخويا وقالتله اجري ع محمود يبني وهاتو راح
اخويا قدام بيته بس محمود كان بيركب عربيته علشان يسافر وقف اخويا قدام العربيه وقاله استنا متمشيش قاله عايزين مني اي تاني انا سايبلكوا البلد كلها سبوني ف حالي قاله انزل والنبي مي بتموت
لمتابعة القراءة اضغط على الرقم 4 في السطر التالي