قصص

رواية وعد وجبل بقلم 

يزيد قرب من الحصان: اي رايك هو دا ابنيميرال: الله دا حلو اوي… انت مش واخده البيت عندنا ليهيزيد: خليه هنا محدش هياخد باله منه كدا ستيميرال:أنا نفسي اركبه.يزيد: إن شاءلله بعد فتره نجي هنا ونركبه سوى.ميرال: لا طبعا انا مستحيل اركب معاكيزيد: طاب (بقلم كيان كاتبه)

 

يلا علشان جبل قال متتاخروشيزيد خدها ومشيوااول ما دخل البيت لقي آدم مستنيهيزيد لميرال: ادخلي انتي يا توناميرال هزت راسها ودخلتويزيد قرب من آدم كيان كاتبهيزيد: في اي يا آدمآدم: تعاله نتكلم في الجنينه أحسنيزيد بستغراب: يلا في الجنينهخالد و آدم قعدين على

 

الكرسيآدم: في واحد معاها صور لرحاب وبيهددها بيها انا قدرت اعرف هو مين و منين بس كنت عايزك تسعدني اجيب الصور منهيزيد: وهو مين بقا الي امه فرحانه بيه دا علشان يجي على

مقالات ذات صلة

 

حاجه تخص اخوياآدم: هقولك على كل حاجه بس هتسعدنييزيد: انت عبيط ياض الي يدوسلك على طرف حسابه معاي مش معاك انتآدم: ربنا يخليك ليا يا اخويايزيد حضنه: هو انا ليا غيرك يا آدمآدم ضحك: و ميراليزيد: ميرال دي الحته الطريه الي في حياتيكل دا واقفه تتبعم ام جبل من بعيدطلعت الفون وتصلت بشخصأم جبل بغل: خلص عليهم لاتنين وبسرعه

تقى خبطت على اوضت ميرال وميرال فتحت ميرال: في حاجه يا مرات عمي.تقى بتوتر: نمتي.ميرال: لا عايز حاجه.تقى: كنت عايزاكي تجبيلي حاجه من الصيدلية بس من غير ما حد

 

يعرف.ميرال: دلوقتي يا مرات عمي لاوقت متاخر اويتقى: معلش يا ميرال حاجه ضروريه اوي وكمان تخص حيات يزيدميرال بخوف: هو يزيد كويستقى: ايوه يا حبيبتي هو كويس بس ممكن

تروحي دلوقتي وهفهمك كل حاجه بعدينميرال: ط.. طيب يزيد هيتخانق معاي لو طلعت في وقت زي داتقى: لا ما هو في شقته التاني هو و آدمميرال: خلاص هاتي أسم الحاجه دي عبال ما البس..تقى: مطوليش يا ميرال ماشبعند زيادسلمي قاعده في حضن رحاب بتعيط و

 

وليد بيبصله بسمله: أنا مش عارفه اعمل معاه اي يا ابو وليد روح اتكلم معاه انتوا برضو رجاله زي بعض وممكن يسمع منكزياد: هو ملهش حق اصلا يجي يجر بت اخوه من بيته علشان تعيش معاهبسمله: والله زي ما بقولك يا ابو وليد كسر الباب وجره من السرير وقال انا بت

اخوى متربهاش حرمه و مننعنا من ميراث جوزي الله يرحمهزياد: دي هبت منه قوي إنا هرحله بكره.بسمله: دا برضو العشم يا ابو وليد انا هسيب سلمى عندكم وهو مش هيقدر يقرب منها وهي عندك وانا هرجعله ومش هسيب بيت جوزي تانىزياد: سلمي في عنيه متقلقيش عليها وانتى كمان بلاش ترجعى بيت جوزك دلوقتي بعد ما اتكلم معاه احسنبسمله: لا ما هو مش

 

هيقدر يكلمنى أنا هو عايز سلمى ومش هسبله بيت جوزي يقعد فيه هو ولادهزياد: خلاص زي ما تحبيبسمله: معلش ازعجتكم في وقت متاخرريهام بلهفه: متقليش كدا دا بيتك في أي وقتبسمله مشيتزياد: رحاب خدي سلمى اوضتك هي هتنام معاكي رحاب قامت و معاها

 

سلمى: حاضر يا باباريهام قامت: وانا هقوم اعمل للبنت لمونكل دا و وليد قاعد بهدوء بيبص على اثار سلمىفي بيت خالدميرال دخلت البيت بتوتر ولعت النور لقيت يزيد قاعد بهدوءيزيد ببرود: كنتي فينميرال بتوتر: ك… كنت ا.. انايزيد بصوت عالي: كنتي فين يا هانم رجعالي الساعه 12ميرال: ملكش دعوه…. وسابته وطلعت على فوقبس يزيد لحقها و مسكها من

يدهايزيد: بقولك كنتى فين وبعدين من امتى وانتى بتمشى وتسبيني وانا بكلمكهنا طلعت تقى وزعقت: انا الى بعتها يا يزيد سيبها و متزعقلهاش كدا انت مش كبير عليهايزيد بغضب

 

جحيمي: انتى بذات تبعدي تبعدى خالص عنها دي ولا هتعملي معاها زي ما عملتي مع ابوى وخلتيه يكرهني مش هتبطلى القرف الي انتى فيه بقا ميرال بحده: يزيديزيد رجع بصلها: الله الله هي لحقت تاثر عليك وبترفعي صوتك عليا يا ميرالتقى قربت تمسكه من كتفه علشان

 

تبعده عن ميرال بس هو زقها: ما تلمسنيشبس تقى من الزقه وقعت على السلم وهي بتقعميرال بصراخ: مرات عمىيزيد بص وراه لقيها واقعه من على السلم وغرقانه في دمها نزل جرى عليهاخالد طالع من لاوضه على صوت ميرالونزل جرى على السلمخالد بخوف شال تقى:

 

وقعت ازي اي الي جرالهايزيد بتوهان: انا الي زقيتهاخالد لف وتف عليه بعصبيه: تفو عليك وعلى تربيتكوخد تقى ومشىيزيد اول ما استوعب نفسه طلع ورا خالد بالعربيه بتاعته في بيت زيادوليد: عنك يا ست الكلريهام:لا يا حبيبي متتعبش نفسك هخدو ليها أناوليد: لا ولا تعب ولا

 

حاجه ارتاحى انتى احم وبعدين يعنى انا عايز اتكلم مع البنت دي شويهريهام ابتسم: خلاص ماشي بس مطولش علشان باباك هيزعقوليد: حاضروليد خد منها المون وخبط على اوضت

رحابجوهرحاب بدموع: طاب خلاص انا كدا هعيط انا كمانسلمى بتعيط بسرحاب: طاب حقك عليا انا والله

لمتابعة القراءة اضغط على الرقم 35 في السطر التالي 👇

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى