قصص

قصة حقيقية يوم الدخله

ان هند لسه عايشه؟ مدحت حاول يناور، انت تقصد ايه؟ أدهم مش لاقى كلام يقوله لكن حاسس انه قرب يوصل للحقيقه أدهم قال اقصد إلى انت عارفه وانا عارفه مدحت، بص يا أدهم انا معنديش كلام تانى، لو قربت منى

نهايتك هتكون على ايدى انا مش بهزر واسأل نور أدهم، نور قالتلى كل حاجه! مدحت فهم ان أدهم بيكدب، نور محدش يعرف مكانها الا هو بس قصر الكلام مع أدهم سلام. ____________________ باتى ها حصل ايه؟

أدهم مش عارف، انا حاولت انى اجاريه لكن متهيألى انكشفت فى اخر المحادثه كان بيتكلم عن واحده اسمها نور! باتى الموضوع شكله كبير جدا، متجرب تكلم سانتى! أدهم مكدبش خبر كلم سانتى عرف ان مدحت خد نصيبه فى المصنع عرف كمان ان فيه

 

واحده معاه اسمها هند اخته على ما تعتقد أدهم سأل سانتى عن اسم نور سانتى بغضب، معرفش غير اسم واحد بس كانت مراتك أدهم هو انا كنت متجوز؟ سانتى ايوه أدهم طاب ليه طوال الفتره دى مراتى محاولتش تتواصل معايا؟ سانتى يمكن طلقتها، انت لا تطاق اصلا أدهم، ماشي __________________

مقالات ذات صلة

أدهم حس نفسه فى متاهه مش فاكر ولا عارف حاجه لكنه قرر يراقب مدحت وصل باتى بيتها ورجع على القاهره عنوان المصنع استنى قدام المصنع اليوم بطوله مدحت مظهرش، فكر يمشى ويرجع الصبح لكن قبل ما يمشي شاف هند خارجه من المصنع، أدهم خرج تليفونه، فاكر ان شافها قبل كده فعلا طلعت البنت نفسها الى مفروض انها كانت مقتوله فى الشقه أدهم بغضب يا اولاد الو _________

سخه أدهم ركب عربيته ومشي ورا هند إلى كانت سايقه عربيتها واصلت هند القياده إلى أن وصلت شقه فى عماره من خمسة طوابق ادهم ركن العربيه ودخل

على العماره أدهم بيه؟ استقبله حارس البنايه بترحاب، انت كنت غايب فين يا أدهم بيه، من بعدك انا شفت

الويل أدهم ميعرفش الحارس لكن حس انه رجل طيب قعد معاه الرجل عزمه على شاي من غير سؤال الحارس بداء يحكى لادهم كل حاجه عن مراته نور وازاي ساب الشقه وبقيت ملك مدحت كل الأمور بقيت واضحه

مش متبقى غير نور اختفت فين أدهم طلع شقة مدحت، عرف من الحارس ان مدحت مش موجود داخل الغرفه خبط

 

على الباب وانتظر لحظات هند سألت مين؟ أدهم مردش هند فتحت الباب، شافت أدهم، كأنها بلعت لسانها أدهم قفل الباب ودخل على هند، ايه شفتى عفريت؟ هند ارجوك متأذنيش؟ أدهم، ضحك بسخريه، انا قتلتك

 

قبل كده، يعنى انتى بالنسبه لي ميته هند دى كانت فكرة مدحت اخويا انا مليش ذنب أدهم. ولع سيجاره، وبص لهند المرعوبه بنظره مخيفه عايز اعرف كل حاجه؟ أشعل أدهم لفافة تبغه وصالب قدماه ورمق هند المزعوره

 

مطولآ فضل أدهم ساكت دقيقه، سمح فيها للخوف يغتصب هند عايز اعرف كل حاجه؟ هند اقول ايه بس؟

أدهم بنبره تقيله، كل حاجه يا هنود؟ تغيرت ملامح وجه أدهم لملامح اكثر من الغضب، ملامح وجه بارد من الممكن أن يفعل اى شيء بلا ذرة تأنيب ضمير وقبل ما تفتح هند بقها، أدهم قال، انتى جميله على فكره خسارة فى

الموو…..ت هند بخوف، انا مش عايزه أموت أدهم كلنا هنموت وسكت لحظه، فى وقت ما ليه اخترتونى انا؟

فين نور؟ بدأت هند تحكى لأدهم كل حاجه، استمع أدهم بصمت، ادرك كم كان أحمق طيب، ضعيف أدهم انتى عارفه انى ممكن اقتلك؟

هند عارفه أدهم وممكن ادخلك السجن؟ هند عارفه، وطت هند ونزلت على رجلين أدهم، فى وقت آخر، مكان آخر، كان أدهم ليمنعها، بس جواه كان فيه وحش غاضب من أجل الانتقام تركها ادهم تقبل

 

قدميه، تلعقها ولم يفهم لماذا شعر بالمتعه تتغذى على ضعفها هند، متأذنيش من فضلك، انا حاولت المحلك بس انت مفهمتش أدهم عارف انه مش متذكر اى شيء ومهما هند قالت مش ممكن يصدقها أدهم ولع سيجاره تانيه، هند لسه موطيه على الأرض، أدهم بصوت غشيم كفايه، قومى وقفت هند فى مكانها

 

هند ______هتسيبنى؟ أدهم بنبره بارده اكيد هسيبك تهلل وجه هند من الفرحه، اللحظه إلى بينتظرها أدهم ادهم ، قال هند؟ _____ أجابت هند نعم؟ اقلعى ________ هند بخوف، هتعمل ايه؟ أدهم قال، مش شغلك بدأت

 

هند فى نزع ملابسها، عند نقطه معينه طلب منها أدهم ان تتوقف ان ترتدى ملابسها مره أخرى هند مفهمتش ليه عمل كده بس لبست هدومها بسرعه بصى دى مش آخر زياره، انتى هتشوفينى تاني،المره الجايه انتى

 

الى هتحددى مصير شكل المقابله كان أكثر فعل مرعب شعرت به هند منذ دخول أدهم للشقه هند قالت، انا هعمل كل حاجه تقول عليها، لكن بلاش تدخلنى السجن ارجوك أدهم، ماشي هنشوف كما توقع أدهم بعد

 

فحص الشقه لم يجد الأوراق التى كان يبحث عنها مدحت مش غبى عشان يسيب الأوراق هنا مع هند

رغم أنها اخته لكن مدحت خبيث وحويط أدهم قعد على الكرسي، فيه شقه تانى طبعا؟ هند ايوه، مدحت بينام فى

 

شقه تانى وادت أدهم عنوان شقته التانيه إلى تنازل عنها لنور، الغريب ان ادهم مكنش عارف العنوان هند فى

نفسها، دا اكيد بيستهبل عشان يختبرنى طلب أدهم من هند انها تكلم مدحت وتطلب منه يجي عندها لأمر ملح هام هند نفذت ________

 

عارفه هتقولى ايه طبعا! ؟ هند اكيد عارفه أدهم، قبل ما يمشي، انا مش هنسي نصيبك، هراضيكى يا هند قبل وصول مدحت ترك أدهم الشقه، انتظر على مقربه من العماره حتى ظهر مدحت انطلق أدهم لشقته القديمه،

حطم الباب ودخل، فتش الشقه لحد ما لقى الأوراق إلى تنازل فيها عن الشقه التنازل كان لصالح مدحت، استغرب أدهم ازاى مخدش باله وهو بيوقع الأوراق؟

____________________________ أدهم كلم شاهنده، كانت عماله تتصل عليه من اول اليوم، وادهم مش بيرد شاهنده انت فين يا ز……….،

لمتابعة القراءة اضغط على الرقم 30 في السطر التالي 👇

الصفحة السابقة 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29الصفحة التالية

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى